Αναρτήθηκε από: theologoi makedonias thrakis | Μαρτίου 7, 2012

Επιστολή στους Θεολόγους του Παραρτήματος της ΠΕΘ, με θέμα την επιστολή του Συμβούλου Θεολόγων της Περιοχής

 

 

Σ Υ Ν Δ Ε Σ Μ Ο Σ  Θ Ε Ο Λ Ο Γ Ω Ν  Μ Α Κ Ε Δ Ο Ν Ι Α Σ  –  Θ Ρ Α Κ Η Σ 

 

 

                                                                                                 Θεσσαλονίκη  06-03-2012

Προς

Τους Θεολόγους του παραρτήματος της ΠΕΘ Νομού Τρικάλων

Κονδύλη & Σολωμού

42100 –Τρίκαλα

 

Αγαπητοί συνάδελφοι,

 

Με έκπληξη πληροφορούμαστε και διαπιστώνουμε ότι η κατάσταση πλέον στο θεολογικό κόσμο έχει ξεπεράσει τα όρια του θεολογικού επιτρεπτού. Οι Θεολόγοι της Δευτεροβάθμιας, από ότι φαίνεται, δεν μπορούν πλέον να εκφράσουν ελεύθερα τη γνώμη τους και να ασκήσουν κριτική σε θέματα που τους αφορούν άμεσα, όπως είναι τα νέα πιλοτικά Προγράμματα Σπουδών (ΠΣ), διότι ορισμένοι άνωθεν καθοδηγούμενοι Σχολικοί Σύμβουλοι παρεμβαίνουν άμεσα και δρουν έναντι κάθε ελεύθερης άποψης, που έχουν δικαίωμα και υποχρέωση να εκφράζουν οι συνάδελφοι θεολόγοι μπροστά σε κάτι καινούριο και από ότι φαίνεται πολλαπλώς σημαντικό για την ελληνική νεολαία σχεδιασμό της διδασκαλίας του μαθήματός τους.

Η αντίδραση του Συμβούλου της περιοχής των Τρικάλων για μια ομιλία –χαιρετισμό που  έγινε από Θεολόγο – Ιερέα, με έγγραφό  που κοινοποίησε σε όλους τους Θεολόγους της περιοχής, καθώς και στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, δεν είναι απλώς μια άστοχη και λανθασμένη κίνηση ενός νέου Συμβούλου. Δείχνει ολοκάθαρα πόσο έχουν ξεφύγει εκείνοι οι άνωθεν ιστάμενοί του από το ορθόδοξο θεολογικό ήθος του προσώπου και από τη θεολογική προοπτική του μαθήματος των θρησκευτικών, ώστε φθάνουν στο σημείο να χρησιμοποιούν με αυτόν τον τρόπο το θεσμό του Συμβούλου. Πιστεύουμε ότι με τέτοιες ενέργειες ότι μειώνεται το κύρος του Συμβούλου και χρησιμοποιείται όχι για θεολογικούς στόχους αλλά για να περάσει το σχέδιο αποορθοδοξοποίησης της ελληνικής νεολαίας και να επιβληθεί στο σχολείο, μια νέα θεολογία η λεγόμενη Θεολογία της πολυπολιτισμικότητας, αντίστοιχη με την μεταπατερική θεολογία, που με άλλους «συνοδοιπόρους τους» προσπαθούν να επιβάλουν και στο χώρο της εκκλησιαστικής ζωής.

Είναι παράδοξο το γεγονός ότι, αν και επικαλούνται κατά κόρον τη θεολογία του προσώπου στα ΠΣ και το σεβασμό στην ετερότητα του «άλλου», στην πράξη καταργούν και την ετερότητα και τον «άλλο», αφού δείχνουν ότι δεν σέβονται ούτε επιτρέπουν την ελευθερία και την αλήθεια του διαφορετικού ως προς τη γνώμη. Ουσιαστικά από τη μια διακηρύττουν με τα ΠΣ το σεβασμό στη διαφορετικότητα και στην ελευθερία του «άλλου» και από την άλλη δεν χάνουν ευκαιρία για να μας αποδείξουν στην πράξη ότι επιθυμούν να την εξαφανίσουν και να την υποτάξουν.

Δεν γνωρίζουμε, αν συνειδητοποιούν οι υπεύθυνοι ότι τα ΠΣ καταρτίστηκαν ερήμην της Εκκλησίας, των Θεολόγων, των Θεολογικών Σχολών, των Θεολογικών Ενώσεων και Συνδέσμων,  με εξαίρεση φυσικά τη γνωστή ομάδα κρούσης, η οποία θεωρεί ως ιδιοκτησία της το μάθημα των Θρησκευτικών.

Δεν ξέρουμε, επίσης, εάν γνωρίζουν ότι τα Προγράμματα Σπουδών στα Θρησκευτικά, τα Curricula, σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες συγγράφονται με την άμεση συμμετοχή της Εκκλησίας, των Θεολογικών Σχολών, Παιδαγωγών, Ψυχολόγων και ότι, όταν δημοσιοποιούνται και εφαρμόζονται πειραματικά για 2-3 χρόνια σε σχολεία, όχι μόνον επιτρέπονται, αλλά και επιζητούνται οι προτάσεις, οι απόψεις και η κριτική των εκπαιδευτικών, των ερευνητών, των πανεπιστημιακών, με στόχο να προκύψει το καλύτερο και ποιοτικότερο Πρόγραμμα, το οποίο και θα εφαρμοστεί τελικά σε όλα τα σχολεία της χώρας. Εδώ, δυστυχώς, όλα αυτά θεωρούνται απαγορευτικά!!

Βεβαίως, οι «πρωτεργάτες» των Προγραμμάτων Σπουδών, με τη βοήθεια της γνωστής δημοσιογραφικής προπαγάνδας, αρνούνται πεισματικά και μεθοδευμένα ότι το μάθημα με το νέο ΠΣ μετατρέπεται σε θρησκειολογία και επιμένουν ότι έχει καταρτισθεί λαμβάνοντας υπόψη την παιδαγωγική επιστήμη. Όμως τα γραπτά και υπάρχουν και μένουν και τους εκθέτουν!

Και μπορεί ο κ. Φύκας από τη Λαμία ή ο κ. Στριλιγκάς από την Κρήτη να θεωρούν «παραπληροφόρηση» όλα αυτά που λέγονται για στροφή του μαθήματος σε μια θρησκειολογική κατεύθυνση, αλλά δεν συνειδητοποιούν ότι ξέρουμε και να διαβάζουμε και να αποκρυπτογραφούμε κείμενα και μάλιστα τα δικά τους!

Καταρχάς, η κ. Χριστοφιλοπούλου, απαντώντας στη Βουλή σε επερωτήσεις βουλευτών που ασκούσαν την ίδια κριτική με αυτήν των θεολόγων στα Τρίκαλα και σε όλη την Ελλάδα, απάντησε ως εξής, απάντηση που δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης: «Η πρόταση για το νέο ΠΣ στα θρησκευτικά κινείται στην κατεύθυνση του θρησκευτικού γραμματισμού των μαθητών. Μια θεμελιώδης καινοτομία ως προς την επιλογή των περιεχομένων του νέου ΠΣ είναι το άνοιγμα γνωριμίας με τις θρησκείες του κόσμου σε όλες τις τάξεις όπου διδάσκεται… Η θρησκευτική αγωγή στο Νέο Σχολείο… απευθύνεται και ενδιαφέρει όλους τους μαθητές, ανεξαρτήτως ομολογίας ή θρησκεύματος».

Το ίδιο το δικό τους ΠΣ (σελ.11-12) αναφέρει ότι «ένα μάθημα των Θρησκευτικών που στοχεύει στην εξοικείωση των μαθητών σε μια μόνο ιδιαίτερη θρησκευτική παράδοση έχει φτάσει πλέον στα όριά του», ότι «η σχολική θρησκευτική εκπαίδευση χρειάζεται να υπερβεί αντιλήψεις αποκλειστικότητας» και ότι «βασική προϋπόθεση αυτής της υπέρβασης είναι η διευρυμένη γνώση γύρω από τις θρησκείες και τις όποιες κοσμοθεωρήσεις νοηματοδοτούν τον ανθρώπινο βίο».

Μέσα από τα παραπάνω και πολλά άλλα που «διανθίζουν» το ΠΣ:

-Διαπιστώνει ο κοινός νους ότι εφαρμόζεται ο ισχύων Νόμος 1566/1985 (άρθρ. 1), που κάνει λόγο για την βοήθεια που προσφέρει το σχολείο στους μαθητές για να έχουν «πίστη στα γνήσια στοιχεία της ορθόδοξης παράδοσης»;

-Διαπιστώνει ο κοινός νους ότι εφαρμόζεται το Σύνταγμα (άρθρ. 16), που κάνει λόγο για μια παιδεία στην οποία πραγματοποιείται «ανάπτυξη της θρησκευτικής συνείδησης των Ελλήνων»;

Κι όμως, το διαπιστώνουν οι συγκεκριμένοι συνάδελφοι Σύμβουλοι!

Και μερικά ακόμα ερωτήματα:

Που πήγε άραγε αυτή η πλειοψηφία των Ελλήνων ορθοδόξων; Γιατί την εξαφάνισαν οι εμπνευστές του ΠΣ στα Θρησκευτικά, στο όνομα μιας πλασματικής ιδέας, της πολυπολιτισμικής κοινωνίας; Ποιάς πολυπολιτισμικής κοινωνίας; Ποιών «πολλών» πολιτισμών;

Μπορεί να μας εξηγήσει ο συγγραφέας Σύμβουλος της επιστολής προς τους Θεολόγους των Τρικάλων, ποιο είναι «το διαπολιτισμικό περιβάλλον που όλοι μας ζούμε», όπως αναφέρει στο κείμενό του;

Βιώνουμε άραγε όλοι μας πολλούς πολιτισμούς και πολλές θρησκείες γύρω μας και έτσι είναι υποχρεωμένη η παιδεία μας να ερμηνεύσει και να αναλύσει αυτό το πολυθρησκευτικό φαινόμενο μέσα από το μάθημα των Θρησκευτικών;

Πέρα από τη ζώσα ορθόδοξη χριστιανική λειτουργική παράδοση, έχουμε στην κοινωνία, στην καθημερινότητά μας, στη γειτονιά μας θρησκευτικές εκδηλώσεις, όπως, για παράδειγμα, ινδουιστικές ή βουδιστικές κ.ά. τελετές, έθιμα, εορτές, πανηγύρεις, στολισμούς, παραδόσεις, μνημεία, που χρειάζεται να τα κατανοήσουν τα παιδιά μας και πρέπει να τα βοηθήσουμε με εκτεταμένες θρησκειοδιδακτικές παρεμβάσεις στο θρησκευτικό τους υπόβαθρο; Είμαστε εμείς όπως η Αμερική, που, όντως, είναι μια πολυπολιτισμική και πολυθρησκειακή χώρα;

Και, βέβαια, στοιχεία των άλλων θρησκειών καλώς μάθαιναν και μαθαίνουν έως τώρα τα παιδιά στη Β’ Λυκείου, ή διάσπαρτα στις άλλες σχολικές τάξεις. Όμως, αυτός ο θρησκευτικός εξισωτισμός της οικείας ορθόδοξης παράδοσης με όλες άλλες θρησκείες, που επέρχεται με το νέο ΠΣ, είναι και λογικά και θεολογικά απαράδεκτος και παιδαγωγικά ανεπίτρεπτος, διότι είναι βέβαιο ότι αλλοιώνει την ελληνορθόδοξη ταυτότητα των μαθητών.

Κι ως προς το παιδαγωγικό υπόβαθρο του ΠΣ: Δεν σκέφτονται όλοι αυτοί οι δημιουργοί αυτού του σχεδιασμού ότι ένα τέτοιο Πακέτο θρησκευτικών ορθολογικών γνώσεων, όπως αυτό που προσφέρει το ΠΣ, ακατάλληλων για το γνωστικό και νοητικό επίπεδο αυτής της ηλικίας, είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα δημιουργήσει αρνητικούς σε κάθε θρησκεία ανθρώπους, αφού τα παιδιά  αδιαφορούν για πληροφορίες που δεν κατανοούν πλήρως, δεν μπορούν να τις επεξεργαστούν, δεν σχετίζονται με τις εμπειρίες και τα ενδιαφέροντά τους και, επομένως, δεν μπορούν να τις μετατρέψουν σε γνώσεις και να τις αφομοιώσουν. Επί πλέον όμως σ΄ αυτήν την ηλικία μια ποικιλία θρησκειακών πληροφοριών, που τους προσφέρεται ταυτόχρονα με το νέο ΠΣ, θα τους δημιουργήσει θρησκευτική σύγχυση, που αναμφισβήτητα οδηγεί σε θρησκευτικό σχετικισμό, απαξιωτισμό και μηδενισμό.

Ρώτησε επίσης κανείς τους αλλοδαπούς μαθητές, εάν αυτό που συντελείται με το νέο ΠΣ στα Θρησκευτικά γι΄ αυτούς, χωρίς αυτούς είναι αυτό που θέλουν; Τους εκφράζει, τους βρίσκει σύμφωνους; Μπορούν να κατανοήσουν ένα τέτοιο πολυθρησκειακό μωσαϊκό; Το επίπεδο της γλώσσας και των νοημάτων που χρησιμοποιείται αντιστοιχεί με το δικό τους; Δέχονται οι γονείς τους ένα τέτοιο πολυθρησκειακό μοντέλο διδασκαλίας στη θρησκευτική τους αγωγή; Και κάτι ακόμα: Τι θα γίνει με τους Μουσουλμάνους μαθητές της Θράκης; Θα ισχύσει και γι΄ αυτούς το ίδιο ΠΣ ή θα ισχύσει μόνο για τους Ορθοδόξους της χώρας;;;

Από την άλλη πλευρά θα θέλαμε να πούμε, ως Σύνδεσμος Θεολόγων, ότι ο Σύμβουλος Θεολόγων είναι πρώτα απ΄ όλα Θεολόγος και έπειτα υπάλληλος, δηλαδή ότι υπηρετεί πρωταρχικά τον Λόγο του Θεού, «τα του Θεού» και έπειτα «τα του Καίσαρος»!!

Ως προς τους κατέχοντες την εξουσία και τη συνοδεία τους, επαναλαμβάνουμε ότι μόνο «η αλήθεια του Κυρίου μένει εις τον αιώνα». Αυτό να μην το ξεχνούν, οι προσπάθειες που κάνουν να αλώσουν το ηθικό και την ορθόδοξη συνείδηση των θεολόγων, και μάλιστα με όπλο τον υπηρεσιακό εκφοβισμό, θα πέσουν στο κενό. «Εις μάτην εκοπίασαν». Η αλήθεια, όσο και να φαίνεται προς το παρόν πως το σκότος, η παραπλάνηση και η διαστρέβλωση θριαμβεύουν, θα λάμψει, όπως έχει διδάξει η εκκλησιαστική Ιστορία! Στην ενδιάμεσα φάση όμως πόσοι θα συνεχίσουν να διακατέχονται ανιδιοτελώς από το ορθόδοξο φρόνημα είναι προσωπικό θέμα πίστεως και ευθύνης του καθενός!

Άλλωστε ο Απόστολος Παύλος (Β’ Τιμ. 3,13-15) επισημαίνει στον Τιμόθεο «πονηροί νθρωποι καί γόητες προκόψουσιν πί τό χερον, πλανντες καί πλανώμενοι. σύ δέ μένε ν΄ ος μαθες καί πιστώθης, εδώς παρά τίνων μαθες, καί τι πό βρέφους τά ερά γράμματα οδας, τά δυνάμενά σε σοφίσαι ες σωτηρίαν διά πίστεως τς ν Χριστ ησο».

Αγαπητοί Συνάδελφοι,

Είμαστε στο πλευρό σας, εντελώς αντίθετοι με τέτοιες μεθοδεύσεις  και επιβολές, από όποιους και αν σχεδιάζονται, σας στέλνουμε τους αγωνιστικούς μας χαιρετισμούς και σας προτρέπουμε να κρατήσετε την ελευθερία σας και να μην υποκύπτετε, πράττοντας αυτό που υπαγορεύει η ορθόδοξη συνείδησή σας. Μελετάτε και κρίνετε, όπως κάνατε μέχρι τώρα, αυτά που προσπαθούν οι διάφοροι καιροσκόποι να επιβάλουν, διατηρήστε την αγάπη και την ειρήνη μέσα σας, γνωρίζοντας όμως ότι το ζητούμενο είναι η αληθεύουσα αγάπη! Και πάνω από όλα κάντε το καθήκον σας, διδάσκοντας στα παιδιά την πίστη που παραλάβαμε και τη διακηρύξαμε στους Ναούς μας την Κυριακή της Ορθοδοξίας: Την πίστη των Αποστόλων, των Πατέρων, των Αγίων, την πίστη που στηρίζει, φωτίζει και σώζει την Οικουμένη και η ΑΝΑΣΤΑΣΗ είναι εγγύς!!

 

Η ΔΙΟΙΚΟΥΣΑ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Kατηγορίες

Αρέσει σε %d bloggers: