Αναρτήθηκε από: theologoi makedonias thrakis | Ιανουαρίου 23, 2012

«Παιδαγωγικές διαστάσεις του νέου Προγράμματος Σπουδών στα Θρησκευτικά Δημοτικού και Γυμνασίου».

Σε ανταπόκριση πρόσκλησης του Παραρτήματος της ΠΕΘ Ν. Λάρισας, ο Καθηγητής της Παιδαγωγικής-Χριστιανικής Παιδαγωγικής κ. Ηρακλής Ρεράκης και μέλος της Διοικούσας Επιτροπής του Συνδέσμου μας, παρουσίασε τις «Παιδαγωγικές διαστάσεις του νέου Προγράμματος Σπουδών στα Θρησκευτικά Δημοτικού και Γυμνασίου», στις 14/01/2012. 

Όπου επισημάνθηκαν τα εξής:

α) Η κατάρτιση των Προγραμμάτων Σπουδών πραγματοποιήθηκε χωρίς να ζητηθεί η γνώμη τη Εκκλησίας, των Θεολογικών Σχολών και των Ενώσεων που εκπροσωπούν το σύνολο των θεολόγων.

β) Τα νέα Προγράμματα Σπουδών ανατρέπουν τόσο τον θεολογικό χαρακτήρα όσο και το ορθόδοξο περιεχόμενο του μαθήματος των Θρησκευτικών.

γ) Τα νέα Αναλυτικά Προγράμματα θέτουν ως πρωταρχικό μέλημα τους την διαχείριση της διαφορετικότητας εις βάρος της ολόπλευρης και αρμονικής ανάπτυξης της προσωπικότητας του μαθητή.

δ) Μετατρέπει τη Θεολογία της ορθοδόξου Εκκλησίας σε θεολογία πολυπολιτισμικότητας, θέτοντας τη διδασκαλία του μαθήματος στην υπηρεσία των στόχων της παγκοσμιοποίησης.

ε) Σε καμία τάξη του Δημοτικού και του Γυμνασίου δεν διατηρείται ως στόχος των Θρησκευτικών η σχέση με το Θεό και η καλλιέργεια της Ορθόδοξης χριστιανικής θρησκευτικής συνείδησης.

στ) Τα περιεχόμενα των Προγραμμάτων Σπουδών λαμβάνουν υπόψη τις προσληπτικές ικανότητες των μαθητών στους οποίους απευθύνονται προτείνοντας θεματολογίες που βρίσκονται ατό επίπεδο του Λυκείου και άνω.

ζ) Η υλη των Προγραμμάτων Σπουδών είναι δομημένη σε ένα θέμα πλαίσιο συγκρητισμού και θρησκειολογίας, δημιουργώντας προϋποθέσεις θρησκευτικής σύγχυσης και αδιαφορίας.

η) Τα Προγράμματα Σπουδών, όπως επισήμανε ο κ. καθηγητής, καταρτίσθηκαν εν αγνοία των γονέων των μαθητών και πρότεινε την ενημέρωση των Συλλόγων και των Ομοσπονδιών των Γονέων, οι οποίοι έχουν την αποκλειστική ευθύνη για τη θρησκευτική αγωγή των παιδιών τους.

θ) Αποτελούν παραπλάνηση των Ελλήνων οι εσκεμμένες προσπάθειες που γίνονται προκειμένου να παρουσιάζονται οι χώρες της Ευρώπης είτε ότι δεν περιλαμβάνουν το ΜτΘ στα προγράμματα των σπουδών τους είτε ότι αυτό διδάσκεται ως θρησκειολογία. Η αλήθεια είναι ότι στη μεγάλη τους πλειοψηφία οι χώρες της Ευρώπης συμπεριλαμβάνουν το χριστιανικό μάθημα στο πρόγραμμα σπουδών τους.

Επιπλέον τονίστηκε ότι

Το Μάθημα των Θρησκευτικών στην Ελλάδα δεν είναι ομολογιακού χαρακτήρα, αλλά το χαρακτηρίζουν έτσι αυτοί που φοβούνται την κατάργησή του ή τη μετατροπή του χαρακτήρα του και εκείνοι που εσκεμμένα το χαρακτηρίζουν έτσι, προκειμένου να το καταργήσουν ή να το μεταλλάξουν, όπως συμβαίνει στην προκειμένη περίπτωση με το νέο πρόγραμμα σπουδών. 

Ο κ. Ρεράκης, αφού αναφέρθηκε αναλυτικά στο σκεπτικό του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου μίλησε για μετάλλαξη του μαθήματος, έκρινε ανησυχητική την εισαγωγή εννοιών ξένων προς την Ορθόδοξη Θεολογία, όπως «θρησκευτική πολυπολιτισμικότητα», «πολυφωνική διδασκαλία» και «πολιτισμικό και θρησκειολογικό περιεχόμενο» και εξέφρασε τις σοβαρές επιφυλάξεις του για το αν μπορούν μαθητές δημοτικού και γυμνασίου να ανταποκριθούν παιδαγωγικά στο υψηλό γνωσιολογικό και εννοιολογικό επίπεδο που θέτουν τα νέα πρόγραμματα σπουδών.

        Image

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Kατηγορίες

Αρέσει σε %d bloggers: